NitroDive – Re-Evolution

Facebookrssmail

NitroDive is terug met hun tweede album “Re-Evolution”, het album is uitgebracht op 3 december. Het album is opgenomen, gemixt en geproduceerd door de Zweedse Grammy award winnaar Thomas “Plec” Johansson.

NitroDive2014_2nd_shoot_01

Hun debuutalbum “Survival of the Fittest” ging meteen naar de top van de Zweedse Hard Rock lijst toen het werd uitgebracht in oktober 2011. Danko Jones had op dat album zijn bijgedragen door het zingen van back-up vocals op de single “Get Out of the Way” en het nummer werd vaak gespeeld op nationale radio stations. Nu, drie jaar later gaat men een internationale doorbraak realiseren.

Het 33 minuten durende schijfje is gevuld met 10 catchy pop rock/punk nummers waar een heel hoog meezing gehalte in zit.
Naar mijn mening is de doelgroep van deze band jongens en meisjes tussen de 15 en 23 jaar. Half punk, pop en mainstream. De identiteit in ontwikkeling en zoekende naar de volgende tree in de scene tot ze de volgende etage hebben gevonden.

Muzikaal zit elk nummer op dit album goed in elkaar, het is zo afgemeten geproduceerd dat het mij sterk doet denken aan een nummer van NOFX “please play this song on the radio”. De tekst van dat nummer zegt veel over dit album. Wat mij vooral stoort bij dit album is dat elk nummer een of meerdere gemaakte “rauwe uithalen” van zanger Albert Norberg heeft. Soms totaal overbodig en niet natuurlijk eerder geforceerd om dat rauwe er in te hebben.

In de biografie staat dat zij zich hebben laten beïnvloeden door onder andere Papa Roach, RHCP, Danko Jones en Millencolin. Ik hoor dit niet op het album terug, mijn eerste gedachten zijn eerder Green Day en Blink 182. Als invloed noemt men echter ook de Foo Fighters en muzikaal hoor ik dit zeker terug, dat verdwijnt zodra ik de zang er bij krijg maar vooral bij “Dying To Live” zit “White Limo” er erg dichtbij. Het moet gezegd worden, de overige 9 nummers hebben dezelfde rauwe instrumentalen als bij dit nummer.

De fans van catchy poppunk zullen erg content zijn met dit resultaat, ik laat het mijn deur passeren. (Gain Music Entertainment / Sony Music Entertainment) (4/10)

Facebooktwitterredditpinterestmail
Inschrijven op de RockMuZine nieuwsbrief